Zbadaj zadowolenie swoich klientów

Korzystanie z pomocy zakładów zewnętrznych, zwanych także outsourcingowymi, bywa coraz popularniejsze. Teraz to rozwiązanie bywa z doskonałym efektem wykorzystywane w licznych sektorach, jak choćby IT lub kadrach. Coraz popularniejsze bywa też wykorzystywanie usług outsourcingowych przy organizacji działu sprzedaży. Czy to realne? Okazuje się że tak!

Naprawdę wybór kierunku studiów teraz jest nieprawdopodobnie ciężki. Jeżeli zastanawiasz się nad tym co dobrze byłoby studiować to musisz szczególnie zwrócić uwagę na to co Ciebie interesuje. Jeśli nie skontaminujesz swojej przyszłości z własną pasją to może Ci być faktycznie ciężko się wybić. Na rynku pracy jest coraz więcej osób, jakie ukończyły studia i każdy z nich pragnąłby dostać kapitalną robotę, więc trzeba być najlepszym, by liczyć na pewny sukces.

Marketing relacji - wysyłka wiadomości
Autor: Piotr Drabik
Źródło: http://www.flickr.com

Jako użytkownik, pewnie nie raz odzywały się u Ciebie kampanie SMS (sporo więcej zobaczysz pod tym adresem), za pomocą których dana firma próbowała sprzedać ci jakąś usługę lub zapytać o zdanie na jej temat. Jest to bardzo modna opcja, dlatego warto z niej skorzystać również u siebie w kompanii. Z pewnością posiadasz bowiem bazę kontaktów stałych klientów, zatem jesteś w stanie do nich się zgłosić z krótkim pytaniem – oczywiście odpowiedź na nie może być bezpłatna, nie pragniemy bowiem naciągać naszych odbiorców na niepotrzebne wydatki. badanie satysfakcji klientów (czytaj więcej) można także przeprowadzić droga online, z użyciem krótkiej ankiety. Należy wtedy za pomocą skrzynki e-mail wysłać kilka pytań z zachętą o odpowiedź. Pewnie, że każdą z tych opcji trzeba nieco uatrakcyjnić, możemy osobom, które wyślą nam odpowiedzi, zaproponować udział w loterii fantowej, lub niewielki rabat na nabyte w przyszłości przedmioty.

Teraz na rynku jest tyle firm, że kwestia zaistnienia oraz wyróżnienia się na tle konkurencji bywa niezwykle ważna. Nie wolno bagatelizować nowoczesnych narzędzi promocyjnych, jakimi dzisiaj się dysponuje. Do klienta należy dotrzeć na każdej płaszczyźnie, żeby nie pozwolić uprzedzić się konkurencji i nie stracić szans na zyski.

Z punktu widzenia sprzedawcy, to sytuacja w jakiej mamy do czynienia z komunikacją bezpośrednią pomiędzy nim a klientem będzie zdecydowanie lepsza jeśli chodzi o możliwości sprzedaży niż na przykład rozmowa telefoniczna, w trakcie której staramy się przekonać rozmówcę do zakupu danego towaru. Bardzo pomocne jest w takich przypadkach wszystko to, co wchodzi w zakres komunikacji niewerbalnej. Ruchy, postawa a także nasze całościowo pojmowane zachowanie mają wielki wpływ na sukces transakcji, jaką chcemy przeprowadzić.