Jakie istnieją typy reklamy? Z jakiego typu reklam najlepiej skorzystać? Czy powinniśmy inwestować w reklamę tradycyjną czy internetową?

Tradycyjne typy reklamy niezmiennie są dominujące w mediach oraz otoczeniu. To nie ulega zmianie, ponieważ banery, spoty czy plakaty mają sprzedawać określony produkt albo usługę, wypromować je jednocześnie jako najlepsze na rynku. Od jakiegoś czasu zasady marketingu, jakie rządzą na rynku zaczynają się jednak zmieniać. Dzisiaj to content marketing nabiera znaczenia i staje się podobnie konieczny, jak standardowe formy reklamy

Kalendarz reklamowy
Autor: Bisnotcher
Źródło: http://www.flickr.com

Content marketing to najbardziej nowatorskie narzędzie definiowane jako nowa podstawa trwałego budowania wizerunku lub bazy klientów marki. Zwłaszcza natomiast na przestrzeni ostatniego roku takie narzędzie zaczęło zyskiwać sobie coraz bardziej znaczne grono zwolenników. Nie zadziwia to jednakże, gdyż dzisiaj trudno sobie wyobrazić prowadzenie kampanii reklamowej bez dostępu do sieci. Nie jest ważne w w jakiego typu branży działamy powinniśmy być w sieci, a nasza promocja w sieci jest bardziej lub mniej zaawansowana.

Nie zmienia to jednakowoż faktu, iż to standardowa reklama jest niezmiennie podstawą, więc też poligrafia reklamowa oraz inne działania tworzenia tego rodzaju technologii są ciągle w użyciu, w poszczególnych nawet kręgach uzyskują tzw. drugą młodość. Dzieje się tak, bo dość często marki ograniczają się jedynie do internetu, natomiast materiały papierowe, typu kalendarze reklamowe są tworzone tylko dla najbardziej solidnych klientów. Chociaż więc zamówienia są bardziej małe, to jednakże bardziej jakościowe i konkretne. Do form tradycyjnej reklamy zaliczyć można z pewnością spoty reklamowe audio oraz audio-wideo, banery, ulotki oraz plakaty. Nie ulega jednakowoż wątpliwości, iż powinniśmy być aktywnym w sieci, lecz trzeba robić to jakościowo, tak więc content marketng jest bardzo pomocny.

To tzw. marketing treści, a jego główną zasadą jest regularne tworzenie zaufania. W takiej sytuacji najważniejszym narzędziem jest tworzenie oraz publikowanie treści, które są nastawione na grupę docelową marki, które są przydatne dla konsumenta. Marketing treści więc nie jest skoncentrowany bezpośrednio na zwiększaniu sprzedaży. Najbardziej istotne jest tworzenie wartości dla konsumenta, która z biegiem czasu przynosi wymierne zyski. Tak jak reklama, content marketing może przybierać różnorodne formy. Najbardziej popularne z nich są artykuły pisanie na stronie internetowej marki, blogi firmowe albo tematyczne serwisy internetowe.